Klachtenprocedure

 

Ik hecht er veel waarde aan om deskundige zorg te verlenen waarbij er een goede behandelrelatie met u bestaat. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent of een klacht heeft. Bij voorkeur zou ik u willen vragen dit met mij te delen. Door uw klacht bespreekbaar te maken, kunnen we kijken om samen naar een oplossing te zoeken en kan ik de kwaliteit van mijn zorgverlening verder verbeteren.

Klachtenfunctionaris

Lukt het niet om samen tot een oplossing te komen, dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. De praktijk is hiervoor aangesloten bij de Artsen Vereniging Integrale Geneeskunde (AVIG) . De klachtenfunctionaris luistert naar uw klacht, geeft uitleg over de mogelijkheden en probeert samen met u en mij tot een oplossing te komen.

U kunt dan contact opnemen met het AVIG-secretariaat via telefoonnummer 0614805117 of mail via info@avig.nl.

Geschillencommissie

Wanneer ook bemiddeling geen oplossing biedt, kan de klachtenfunctionaris u ondersteunen bij een vervolgstap. Uw klacht kan dan worden voorgelegd aan de onafhankelijke geschillencommissie waarbij de praktijk is aangesloten, of – indien nodig – aan de bevoegde rechter.